Huxsna


"...Follow me on Instagram @thehusnaaa_..."


Wednesday, 30 December 2015 - 3 Complain


Assalamualaikum semua. Apa khabar? Sihat? Rindu Husna? Ah.. Husna rasa macam nak pitam je. Mana taknya, Sekolah 2016 nak bukak tirai! Bukan apa.. Husna dah 12 Tahun tak lama lagi! UPSR lah!

Husna benci math gila-gila. Mulanya, bersemangat nak buat. Bila tak tahu jalan kerja.. Mulalah kata, "I'm Fed Up!!" Kalau korang nak tahu, Husna dari tahun 1 tak pernah dapat A untuk subjek Math. Husna pernah dapat B, C, D (Rasanya ada kot.. Tak ingat!). Paling tinggi math husna pernah dapat ialah 78%!

Memang mathematic menyeksa jiwa aku jelah. Daripada aku buat keje rumah math, baik aku main game. Lagi senang. Lagi best. Kenapalah, adaorang cipta isipadu? Kenapalah orang cipta jisim? Mengapa? Mengapa?! 

Kalau Husna tak siap keje rumah math, apa lagi.. Tiru kawan yang pandai mathlah. Senang sahaja. Tiru kawan tu, celah gigi jelah! Memang sangat senang, kacang je.. Bila buat sorang-sorang.. kepala jadi serabut!

Thats why husna tak suka back to school. Disaat orang sedang tersenyum sampai ke telinga bila buat math, aku pula muncung macam itik. Ya. Husna tak sedar lagi bahawa math sangat penting dalam hidup. Selangi husna tak dapat A math.. Selagi itu husna tak percaya bahawa Math sangat penting!

Matapelajaran kesukaan? Tentulah Pendidikan Jasmani, or sukan! Sebab waktu tu, Husn boleh main dan hilangkan stress math kat dalam kepala otak ini! Memang best sangat bila matapelajaran PJ sedang berlangsung. Boleh lompat bintang. Hehe..

Sampai itujelah kot.. SYS! 

Blogger Jirongie Wifeu said...

Math subjek senang ~

 
Blogger Faridah Mohamed said...

cantik blog awak..

 
Blogger Husna Hairuzzafwan said...

Thanks, Mama. No, math susah, Jirongie!

 

Post a Comment

Ada masalah? Ada benda yang hendak dipuji? Suka dengan blog nie? Complain lah apa lagi!


Hello From The Otherside!

click this button ^^

de' little map

cbox

Fairytales Time Machine

credit